יבוא פלדה מסין

 
 
 

 אזהרת חיתום - יבוא פלדות מסין סיכון חריג

 

בעת האחרונה (2007) חלה עליה ניכרת ביבוא הפלדות מסין.

אוניות קונבנציונליות גדולות מובילות מסות של מטעני מתכות (בעיקר פלדות) עבור יבואנים רבים. אוניות שפקדו את נמל אשדוד ושם פרקו את מטעניהן.

ידועים לנו מקרים שפלדות המתינו בסין להובלתם לישראל במשך חודשים כולל מסעות הובלה פנימית יבשתית או ימית. כך שפלדה שיוצרה בפברואר המתינה באחסנה עד לספטמבר (למעלה מחצי שנה).

חלק משטרי המטען מסועפים לעייפה ומפרטים ליקויים ויזואליים במצב המטענים. עובדה זו מהווה ראיה לכאורה שהמטען פגום בטרם שוגר לדרכו ושומטת או מקשה על אפשרות שיבוב כנגד המוביל. כאשר שטר המטען מציין  "כל הגלילים חלודים חיצונית"  יקשה להוכיח שהגלילים נזוקו על ידי מים בשלב ההובלה, אלא אם כן ימצאו ראיות לחדירת מים למחסני האניה.

שטר מטען "מלוכלך" עשוי גם לשמוט הקרקע מתחת לתביעה ביטוחית בגין נזקי המטען, שכאמור, לכאורה היה פגום בטרם החל המסע המבוטח.

רעה חולה נוספת - סימני זיהוי לקויים או חסרים כלל ועיקר.

מטענים זהים מספק מסויים יש ומיועדים למקבלים שונים. בהעדר סימני זיהוי, מתקשים סוכני המכס, המופקדים על המסירה, ליעד את המטען הנכון למקבל הנכון. כך שמטענים; גלילים, צרורות או חבילות נמסרים למקבל שגוי. מקבלים אחרים, בסופו של יום, נמצאים בחסר. בנמל נמצאים חלקי מטען ללא דורש שלא תמיד מתאימים למטרתו של מקבל זה או אחר.

התוצאה - חוסרים בכמויות אדירות כשבפועל המטענים נמסרו למקבלים שגויים ואלהמצדם טוענים שבדין קיבלו מטען מהנמל.

 

 
 

חלק מהמטענים נמסרים למקבלים במסירה ישירה וחלקם נפרקו לשטח ונמסרו במסירה עקיפה. הסיבות למסירה עקיפה שונות החל מהעדר משאיות, חלקם בגין מצב נזוק של המטענים (גלילים פרומים וסבוכים וחבילות מפוזרות) וגם בגין קשיים בזיהוי.

מסירה עקיפה מחייבת ניטול כפול, מה שגורם נזקי שינוע או החמרת נזקים שכבר נגרמו.

מבלי שנפרט את הסיבות להווצרות הצורך במסירה עקיפה שאינן תמיד תמימות. בעובדה  יש מקבלים שמושכים מטענים שלהם ודומים להם ויש יבואנים שנשארים לסוף, מקבלים מהשטח במסירה עקיפה - ולהם נותרים הנזקים והחוסר.

למרות השוני המהותי - דומה המצב של העדר או בלבול בסימני זהוי המטענים, למטעני גרעינים מעורבים. אולם שם שלא כמו ביבוא פלדות, בהיות העירוב והעדר היכולת לזהות, מוצהרים ומקובלים בענף, מתחלקים החוסרים והנזקים בין המקבלים השונים, באופן פרופורציונאלי לכמויות ששוגרו (עם לא מעט  איגנורנטיות וויכוחים) .

 

 

 
 

 
  • הוסף תגובה
שם
נושא
תגובה
קוד Capcha
  • שלח
  •  | 
  • סגור
תודה!
התגובה שלך תוצג בקרוב.
אירעה שגיאה בעת שליחת ההודעה
אנא נסה שוב מאוחר יותר
שולח את התגובה...
השדה "נושא" לא יכול להיות ריק!
השדה "שם" לא יכול להיות ריק!
השדה "קוד" אינו נכון
  • סגור